Industrie

Presse


Succesvolle integratie tussen Infor LN Cloud Suite en Job Control

Infor Wij zijn uitermate trots op ons partnership met Infor. 👏👏👏 Samen gaan we helpen om de maakindustrie 100% te digitaliseren. Dit doen we door de bouw van een standaard koppeling tussen Infor LN Cloud Suite en onze apps. Hierdoor kunnen Infor LN Cloud Suite gebruikers profiteren van de kracht van de apps van Smart Production Solutions, die volledig naadloos integreren met Infor LN Cloud Suite.

Data wordt realtime verwerkt tussen de beide oplossingen. Zo krijgt planning realtime feedback van de werkvloer wanneer werkorderstappen gereed zijn. Op zijn beurt krijgt de werkvloer digitaal, conform planning, de werkorderstappen waaraan gewerkt dient te worden. Werkopdrachten zijn voorzien van tekeningen en werkinstructie afkomstig uit Infor LN.


Kiekens vergroot met Smart Production Solutions inzicht en grip op productie- en logistieke processen

Kiekens Kiekens Almelo heeft dankzij de Smart Production Suite en shopfloor app van Smart Production Solutions meer inzicht in en grip op de eigen productieprocessen gekregen. Kiekens, een producent van hoogwaardige stofafzuiging, filtratie, ventilatie en ontstoffingssystemen, beschikt dankzij de implementatie over een extra schil om het ERP. Menno Meijer, directeur bij Kiekens: “Hiermee kunnen we de productiecapaciteit beter in de gaten houden en hebben we meer zicht op orders in de pijplijn.”

Lees het hele artikel...

Kiekens vergroot met Smart Production Solutions inzicht en grip op productie- en logistieke processen

Kiekens onderscheidt zich van de concurrentie door een eigen productie in Nederland. De steeds grotere focus op maatwerk en engineer-to-order processen leidde wel tot meer druk op de planning. “Onze ERP-software was onvoldoende in staat om ons zicht te geven op de planning, de productiecapaciteit voor de orders in de pijplijn. Vanaf het moment dat we zijn gaan zoeken naar tools die ons wel het gewenste inzicht en grip konden geven, kwam Smart Production Solutions direct in beeld. Zelf kende ik de oprichters en ik wist dat ze konden leveren waaraan wij behoefte hadden.”

Productiesoftware met API’s gekoppeld aan ERP
De Smart Production Solution Suite en shopfloor app zijn met behulp van API’s verbonden met het ERP. Deze naadloze koppeling zorgt ervoor dat Kiekens bij de ontvangst van een order direct kan aangeven wanneer het deze kan uitleveren. “Voor de implementatie deden we dat op basis van een veilige marge en kennis van onze mensen. Nu geeft het systeem aan over welke capaciteit we kunnen beschikken en houdt daarbij zelfs rekening met zaken als ziekteverzuim en machines die buiten bedrijf zijn. Klanten krijgen nu van ons een datum op basis van feiten, niet op basis van gevoel.”

Werkvloer kan zelf bijsturen
Als er een wijziging plaatsvindt in de planning kan de werkvloer deze met behulp van de shopfloor app direct opvolgen. Fysiek naar de fabrieksvloer lopen is daarmee niet langer nodig, evenmin als het doorstrepen van de papieren planning. De slimme software geeft de werkvloer als het ware een stuur in handen, waarmee ze direct kunnen anticiperen op wijzigingen. Meijer: “De shopfloor app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Dat is belangrijk, want de mensen op de werkvloer zijn geen IT’ers. Met de ingebruikname van de shopfloor app hebben we ook afscheid van de scanners kunnen nemen. Deze werkten niet altijd naar wens.”

Transparantie, capaciteit forecasten en accurate voorraad
De nieuwe softwaretools ondersteunen de transformatie die Kiekens doormaakt. “We gaan van een productiebedrijf naar een onderneming die sterk klantgericht werkt. Dat moeten we ook goed managen en deze applicaties kunnen daarbij helpen.” Van wennen is nauwelijks sprake, stelt de directeur. “Er is meer transparantie, meer grip, we kunnen de benodigde capaciteit beter forecasten.” Dat laatste heeft ook een positief effect op de voorraad. De voorraadbehoefte is beter te voorspellen.

Soepele implementatie
Kiekens groeit, de nieuwe applicaties zorgen voor de gewenste administratie en planmatige ondersteuning. “De keuze om met deze tools te gaan werken heeft goed uitgepakt, de implementatie verliep goed en we hebben de transparantie gekregen waar we naar zochten. Hiermee kunnen we onze klanten betrouwbaardere informatie geven en verder groeien.”


Selecteren, picken en afleveren!

Schermen StockControl De nieuwste release van de app StockControl biedt gebruikers extra mogelijkheden.

Lees het hele artikel...

De nieuwste release van de app StockControl biedt gebruikers extra mogelijkheden.

  • Selecteren van verschillende pickorders
    De gebruiker kan diverse orders selecteren voor het picken. Zo heeft de gebruiker de mogelijkheid orders te combineren die voor een bepaalde klant zijn, per afdeling etc.
  • Vastleggen van afwijkingen
    Tijdens het picken kunnen afwijkingen digitaal worden vastgelegd. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er minder stuks op voorraad liggen dan administratief was aangegeven. Zo is er een extra controle mogelijkheid om voorraad goed bij te houden.
  • Voorraad per magazijn
    In de app kunnen de voorraden getoond worden per magazijn of afdeling. Met deze sortering wordt het eenvoudiger om artikelen weer te geven.
  • Aanvraag van werkstations
    StockControl is volledig geïntegreerd met de app JobControl. De operator heeft dan ook de mogelijkheid digitaal materialen aan te vragen. Deze verzoeken verschijnen bovenaan de lijst van de magazijn medewerkers voor picken en brengen van de materialen.
  • Afleveren
    Wanneer orders gepicked zijn, kunnen de voorraden naar de werkvloer worden gebracht en door de bevestiging van afleveren worden de artikelen administratief verplaats van voorraad naar Onder Handen Werk.

Kijk……Zo eenvoudig gaat dat met de nieuwe release van de app StockControl.


Ridder Data Systems vindt nieuwe partner in Smart Production Solutions

Ridder Data Systems Ridder Data Systems en Smart Production Solutions (SPS) bundelen de krachten op het gebied van software voor de werkvloer. Met deze samenwerking spelen beide bedrijven in op een toekomst waarin steeds meer ‘expert’ applicaties ontstaan: specifieke applicaties die als geïntegreerd onderdeel van een totaaloplossing bepaalde bedrijfsprocessen van begin tot eind ondersteunen.

Lees het hele artikel...

SPS ontwikkelt slimme, intuïtieve apps en integraties om de bestaande logistieke infrastructuur te optimaliseren. Gebaseerd op jaren van ervaring helpt SPS de klant met doorlooptijdverkorting, efficiencyverhoging en OEE (Overall Equipment Effectiveness). Vanaf heden integreren de apps van SPS, waaronder de JobControl app, naadloos met de ERP-software van Ridder.

Meer grip en overzicht op de werkvloer

De ERP-software van Ridder en de apps van SPS bieden een unieke combinatie binnen de maakindustrie. De softwareoplossingen verwezenlijken een digitale brug tussen het kantoor en de werkvloer, waardoor de werkvloer zeer efficiënt en digitaal aangestuurd kan worden. Daarnaast biedt de directe en nauwkeurige terugkoppeling op het gebied van orderverwerking en procesverstoring elk maakbedrijf meer grip en overzicht op die werkvloer.

Gezonde basis voor volgende stap in Smart Industry

Henk-Jan Hop, Commercieel Manager, geeft aan verheugd te zijn over de samenwerking met SPS: ‘Door de integratie die we hebben kunnen realiseren, bundelen we de voordelen van beide softwareoplossingen. De apps van SPS zijn qua usability ontwikkeld vanuit het oogpunt van de eindgebruiker, webbased, device onafhankelijk én ze integreren met onze ERP-software. Kortom: een specifieke oplossing voor de werkvloer, maar geïntegreerd met ons ERP-systeem. Een aanwinst voor de Nederlandse maakindustrie.’

Eric Klement, Director Sales bij SPS, sluit zich daarbij aan en benadrukt het belang van goede digitalisering: ‘Digitalisering is een must om de toekomst in te gaan. Met Ridder iQ als basis ERP, uitgebreid met de apps van Smart Production Solutions, heeft ieder maakbedrijf een gezonde basis voor vervolgstappen in de wereld van Smart Industry.’


Bind (nieuwe) medewerkers door moderne apps op de werkvloer

Generation Onlangs was ik op bezoek bij een “bijna-klant”. Na de wederzijdse voorstel ronde had ik verwacht dieper in te gaan op ROI; wat is nu de toevoegde waarde van onze apps voor dit bedrijf. U begrijpt dat ongetwijfeld: software aanschaffen is 1 ding, maar wat levert het nu op. Tot mijn grote verbazing gingen we over naar een ander standpunt vanuit de bijna-klant: die wil moderne tools om de toekomstige generatie een gave werkplek te bieden!……

Lees het hele artikel...

Haal de jeugd binnen door slimme intuïtieve apps op de werkvloer

Onlangs was ik op bezoek bij een “bijna-klant”. Na de wederzijdse voorstel ronde had ik verwacht dieper in te gaan op ROI; wat is nu de toevoegde waarde van onze apps voor dit bedrijf. U begrijpt dat ongetwijfeld: software aanschaffen is 1 ding, maar wat levert het nu op. Tot mijn grote verbazing gingen we over naar een ander standpunt vanuit de bijna-klant: die wil moderne tools om de toekomstige generatie een gave werkplek te bieden!

De huidige generatie wordt groot met i-pads en mobiele telefoons. Die kijken geen tv meer, die kijken online wanneer het uitkomt. Zo wil de huidige generatie ook graag dergelijke zaken terugzien in hun dagelijkse werkplek. Informatie ter beschikking middels een klik of een swipe. Veelal worden nu werkorders in de fabriek uitgedeeld op papier. Vaak zie ik dat het niet slechts een order is maar een complete map met tekeningen, werkinstructies en controlelijstjes. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het verschil voor de zogenaamde “generatie y” groot is: thuis alles mobiel beschikbaar en op werk op de ouderwetse manier met papier en mappen.

U bent het ongetwijfeld met mij eens: een werkplek die lijkt op thuis geeft een beter gevoel. Een eerste indruk laat je maar 1 keer achter bij je aanstaande topper. Geef uw aanstaande medewerkers een moderne indruk bij de eerste rondleiding met tools waarmee ze informatie digitaal ter beschikking hebben. Dit is een kans om nieuwe medewerkers aan u te binden en de concurrentie slim af te zijn.


Versneld verslimmen

Powering Smart IndustryIn december 2018 vond een rondetafelgesprek plaats waarin de noodzaak van Smart Industry wordt toegelicht. Als ambassadeur van Smart Industry deelt Smart Production Solutions in dit ronde tafel gesprek haar visie waarom het Smart Industry onderstreept en ondersteunt……

Lees het hele artikel...


IJssel maakt werkvloerprocessen slimmer door ze te digitaliseren met JobControl app

airbnb-vs-cloud-erpIJssel integreert de JobControl applicatie van Smart Production Solutions met het ERP van Ridder. De onderneming is zowel producent als adviseur op het gebied van Smart Industry. De nieuwe applicatie helpt IJssel Technologie op weg naar een papierloze fabriek. Operations Manager van IJssel in Broek op Langedijk Johan Wanders: “Ons streven is om diverse werkprocessen te digitaliseren, maar met de bestaande shopfloor-module lukt dit niet.” De app voegt aanvullend de nodige ‘slimmigheid’ toe aan de werkprocessen.

Lees het hele artikel...

IJssel integreert de JobControl applicatie van Smart Production Solutions met het ERP van Ridder. De onderneming is zowel producent als adviseur op het gebied van Smart Industry. De nieuwe applicatie helpt IJssel Technologie op weg naar een papierloze fabriek. Operations Manager van IJssel in Broek op Langedijk Johan Wanders: “Ons streven is om diverse werkprocessen te digitaliseren, maar met de bestaande shopfloor-module lukt dit niet.” De app voegt aanvullend de nodige ‘slimmigheid’ toe aan de werkprocessen.

IJssel verwacht dat het digitaliseren van werkprocessen zal leiden tot meer efficiëntie in de productieomgeving. Ook past dit naadloos bij Smart Industry, waarbinnen bedrijven werk- en denkwijzen digitaliseren en slimmer maken. De onderneming adviseert klanten bij het zetten van stappen op weg naar Smart Industry productie- en onderhoudsprocessen. Wanders: “IJssel werkt in de praktijk met innovaties als collaborative robots, virtualrealitybrillen, 3D-printers en de verwerking van big data. Ook adviseren we over de toepassing daarvan. Niet voor niets zijn we ambassadeur van de Smart Industry-agenda en Koploperbedrijf van het BOOST-programma.”

Papierloos werken en waarde aan info toevoegen
“Het gebruik van de bestaande shopfloormodule was simpelweg ontoereikend om onze doelen voor een papierloze fabriek te bereiken”, stelt Wanders. De JobControl app van Smart Production Solutions is meer dan een applicatie waarmee urenregistratie mogelijk is. Bij de opstart van de implementatie is het project direct opgeknipt in twee delen. Wanders: “Enerzijds willen we dagelijkse activiteiten, zoals de urenregistratie, de administratie en de verantwoording van activiteiten in de app vast kunnen leggen. Anderzijds is het ons doel om formulieren die we op de werkvloer gebruiken binnen de digitale omgeving in te vullen. Vervolgens willen we waarde kunnen toevoegen aan deze informatie. Dat is iets waartoe maar weinig applicatieleveranciers in staat zijn.”

Dankzij JobControl naar andere werkwijze
De JobControl app moet IJssel leiden naar een andere manier van werken. De Operations Manager geeft hiervan graag een voorbeeld: “Zijn er op de productievloer nu onderdelen nodig, dan zoekt een productiemedewerker deze artikelen zelf op in het magazijn. Zodra de app live is, geeft de medewerker hierin aan welk onderdeel hij of zij nodig heeft en komt dit vanuit het magazijn naar de productievloer toe.” De app vormt vanaf dat moment ook de zeer gewenste controleslag. Medewerkers die data digitaal verwerken, krijgen van de applicatie direct een melding zodra ze data onjuist invullen. “We kunnen bovendien werkinstructies toevoegen, zodat bepaalde noodzakelijke stappen of handelingen bij werkzaamheden niet zijn over te slaan.”

Aanvullende slimmigheid
IJssel zal dankzij JobControl, meer dan nu het geval is, gaan sturen op uitzonderingen. Een aanvullende slimmigheid in JobControl is, dat deze rekening zal gaan houden met zuivere werktijd. Wanders: “In acht uur arbeid zit anderhalf uur pauze verwerkt. We willen dat slechts de zuivere werktijd zichtbaar is.”

Real-time inzicht en tijdwinst
Bij de ontwikkeling en uitrol van de applicatie werken Smart Production Solutions en IJssel Technologie nauw samen. “We willen breder denken dan slechts in het verbeteren van de productie efficiency. Dankzij de naadloze synchronisatie met ons ERP hebben we real-time inzicht in wat er waar gebeurt en wie welke stappen zet.” De voordelen van de nieuwe app zijn divers, stelt de Operations Manager: “We zullen minder fouten maken bij de invoer van gegevens. Daarnaast is informatie direct beschikbaar bij de bijhorende orders. Tenslotte levert deze werkwijze tijdwinst op. Het aan het eind van de dag invullen van urenbriefjes is binnenkort verleden tijd.”

Samenwerking
Verwachtingen zijn er volop, maar vanuit IJsselzijn die wel doorspekt met realisme. “We zijn er van overtuigd dat dit ons veel en de juiste data gaat opleveren. Voeg daaraan ook maar gemak toe. Ik denk dat we nooit meer discussie hebben over wie wanneer welke werkorder is gestart en de dag erna is dat ook nog direct inzichtelijk. Het zijn deze kleine voordelen die het totaalplaatje inkleuren.” De samenwerking met het team van Smart Production Solutions bevalt Wanders in elk geval goed. “Wat we tot nu toe hebben gezien, schept vertrouwen. Het project en contact verlopen prima.”

Voor meer informatie, neem contact op met:
Eric Klement
06 57 837 958
eric.klement@smartproductionsolutions.nl
www.smartproductionsolutions.nl


Wat nu als AIRMB wordt opgericht?

AirMBHeeft u er weleens bij stilgestaan; AIRMB is online, een organisatie die zelf geen machines maakt, maar puur de digitale handelaar is tussen klant en manufacturer. AIRMachinebouw, een online community, regelt alle aankopen van machines en pakt daarmee flinke marges van u als machinebouwer. Puur omdat deze fictieve community snapt hoe je verbinding legt met de “ moderne” klant. Is het net zo eenvoudig als AIRBnB of is het onmogelijk?

Lees het hele artikel...

Heeft u er weleens bij stilgestaan; AIRMB is online, een organisatie die zelf geen machines maakt, maar puur de digitale handelaar is tussen klant en manufacturer. AIRMachinebouw, een online community, regelt alle aankopen van machines en pakt daarmee flinke marges van u als machinebouwer. Puur omdat deze fictieve community snapt hoe je verbinding legt met de “ moderne” klant. Is het net zo eenvoudig als AIRBnB of is het onmogelijk?

U bent het ongetwijfeld met me eens. Vandaag de dag begint oriëntatie voor de aankoop van een nieuwe machine online. Er wordt gegoogled, gelezen en bestudeerd alvorens de wens aan u kenbaar te maken middels een gerichte boodschap. Juist in deze fase is het van belang om onderdeel te zijn van het aanstaande aankooptraject van de toekomstige klant. Een kans om de toekomstige klant te laten proeven van uw kennis en kunde. Laat de klant ervaren waarom uw oplossing de beste is, wijs hem op uitdagingen die u al jaren kent en laten hem beleven wat uw oplossing voor hem kan betekenen. En met oplossing bedoel ik EN de machine EN uw kennis EN uw service. U bent de concurrent vele stappen voor.

Wees eerlijk, als u zelf een nieuwe auto gaat kopen/leasen, speelt u toch ook online met opties, kleuren en modellen? Waarom biedt u uw (potentiele) klant niet dezelfde beleving!


Wat is de overeenkomst van Cloud ERP met Airbnb, netflix en uber?

airbnb-vs-cloud-erpHotelketens klagen dat particuliere verhuurders zich aan minder regels hoeven te houden en daardoor oneerlijk concurreren. Internationale hotelketens voelen hoe privéverhuur schaalgrootte krijgt dankzij de geraffineerde Airbnb-app, waarmee je in een paar tellen een goedkope woning in elke wereldstad kunt vinden.……

Lees het hele artikel...

Een prachtig voorbeeld van wat hedendaagse technologie kan betekenen en oude concepten omver schopt.

Voor machinebouwers voorzie ik ook een dergelijke ontwikkeling. De wereld van machinebouwers staat aan de vooravond van verandering. Verandering door de ontwikkeling van hedendaagse technologie. Maar eerst een stapje terug naar Uber en Airbnb. Wat is er nu speciaal aan wat ze doen? Ze luisteren naar hun klant. Ze bedienen de klant op hun wenken door snel en gebruikersvriendelijk de dienst aan de klant te leveren via een App. In het ene geval een taxi en in het andere geval overnachtingen. Alles met een “simpele” App.

Dezelfde technologie zal ook de wereld van de machinebouwer veranderen. Smart Production Solutions heeft dezelfde doelstelling als Uber en Airbnb: wij willen samen met u als machinebouwer werken aan de optimalisatie van uw bedrijfsprocessen. Sterker nog; we willen u verrassen. Onze inzet en passie kennende, weet ik zeker dat dat gaat lukken. Onze eerste apps zijn reeds ontwikkeld en worden nu gelanceerd. Wij blijven goed naar u en de markt luisteren om u zo te helpen met moderne technologie. Technologie die er voor gaat zorgen dat u voorsprong neemt op concurrentie die met oude legacy systemen werkt.

Als jonge organisatie met Cloud ERP en APPS voor machinebouwers hoop/denk ik dat er binnen korte termijn ook een bericht, zoals bovenstaand van de hotelketens, volgt vanuit de grote drie (SAP, Oracle, Microsoft) ERP leveranciers. Een bericht waarin ze klagen over kleine slimme softwarebedrijven, die slagvaardig en uitgerust met moderne technologie machinebouwers helpen in de nieuwe wereld van IoT, ketenintegratie, collaboratie en big data. Klachten dat de machinebouwer veel beter geholpen wordt door nieuwe partijen, zoals Smart Production Solutions, die partneren en u proactief helpen.

Stapt u ook in de wereld van Smart Industry en gaat u apps gebruiken voor verdere optimalisatie van uw bedrijfsprocessen?